De siste årene har NOFI-konsernet gjort store investeringer i produktutvikling og produksjonskapasitet. Samarbeid og strategisk alliansebygging har også vært viktige fokusområder for konsernet. Det har vi gjort for å være best mulig rigget for fremtiden.
På tross av de utfordringer som koronapandemien har gitt, har vi i NOFI-konsernet hatt muligheten til å videreføre vår strategi. Noen justeringer ble nødvendig da fremtidskart og terreng så til de grader ikke stemte overens.
MILJØ OG BÆREKRAFT
I mange av NOFI-konsernets produkter og løsninger er plastmateriale en vesentlig del av konstruksjonen. Vi er sikre på at plastmaterialer, brukt på riktig måte, vil være viktige innsatsfaktorer også i fremtidens produkter og infrastruktur.
NOFI anerkjenner at vår virksomhet har påvirkninger på ytre miljø og klimaendringer, gjennom egne aktiviteter og gjennom kunder og leverandører. Vi vil ta ansvar for å redusere vår påvirkning gjennom målrettet miljøarbeid.
Det er tre av FNs bærekraftsmål som skal være særskilt ledende for vår virksomhetsstyring:
Vi skal utvikle og produsere kvalitetsprodukter som skal:
|
Bruke vår kunnskap og nysgjerrighet til å utvikle løsninger som bidrar til:
|
Være en pådriver til nye og sterke partnerskap gjennom å:
|
Miljøarbeidet skal være forpliktende for NOFI, innlemmes i den daglige driften og være en naturlig del av vår kultur.
Vi i NOFI-konsernet har som mål at vi i tiden fremover skal kunne vise til svært konkrete resultater målt opp mot våre utvalgte bærekraftsmål!
Torgrim Rørtveit
Konsernsjef NOFI AS
Vårt mål er å skape produkter og tjenester der det kan høstes av havet på en lønnsom, fremtidsrettet og bærekraftig måte.